El que pensen alguns castellans de nosaltres els catalans

[08/07/2022]   
Puntua aquesta entrada 

Tot seguit, pose unes quantes frases sobre la persecució de la nostra estimada llengua. Si en saps alguna i vols compartir-la, no dubtes a escriure'm.

 

1. Manuel Fraga, "Entrevista", 1967: "¡Hay que decir español y no castellano! El español es la lengua de todos. Se ha transformado ya en la lengua de España (...) Haré todo lo posible para evitar que se destruya la unidad nacional (...) Porque Cataluña fue ocupada por Felipe IV, fue ocupada por Felipe V, que la venció, fue bombardeada por el general Espartero, que era un general revolucionario, y la ocupamos en 1939 y estamos dispuestos a ocuparla tantas veces como sea necesario y para ello estoy dispuesto a coger el fusil de nuevo. Por consiguiente, ya saben ustedes a qué atenerse, y aquí tengo el mosquetón para volverlo a utilizar."

2. Versió de El Cara al Sol cantada durant la Batalla de l'Ebre, 1938: "Catalán, judío y renegado, pagarás los daños que has causado. Arriba escuadras, a vencer, que en España empieza a amanecer."

3. César Vidal (2006): "Un valenciano que se considere catalán es como un judío que admira a Hitler."

4. Leopoldo Calvo Sotelo (1984): "Hay que fomentar la emigración de gentes de habla castellana a Cataluña y Valencia para así asegurar el mantenimiento del sentimiento español que comporta."

5. Alicia Sánchez Camacho (2009): "No podem permetre que el català sigui la llengua vehicular a les escoles."

6. Conde Duque de Olivares (1625): "Ahora que os hemos asimilado y no tendréis de gastaros dinero en luchar contra nosotros, parece razonable que nos paguéis con impuestos."

7. José Ignacio Wert, ministre d'Educació i Cultura del PP (2012): "Nuestro interés es españolizar a los niños catalanes."

8. Mariano Rajoy (2005): "La Generalitat de Catalunya está para hacer carreteras y poca cosa más."

9.  José María Aznar (2003): "El PP quiere una España sin guetos culturales y sin tribus ni mitos étnicos."

10. Antonio Machado (1937): "De aquellos que dicen ser gallegos, catalanes, vascos... antes que españoles, desconfiad siempre. Suelen ser españoles incompletos, insuficientes, de quienes nada grande puede esperarse."

Potser us interesse visitar Frases de política en castellà, Frases sobre colonialisme en castellà i Frases amb l'assumpte Catalunya en català. Hi ha més frases d'aquells que volen acabar amb la nostra llengua i la nostra cultura.



  Els vots rebuts i la puntuació obtenida (de l'u al deu)
El nombre de vots rebuts: 36
La puntuació mitjana: 3.64

  Comentaris
• Em sap molt de greu les paraules d'Antonio Machado (Escrit per Jordi — 11/03/2023)
No en sabia d'aquesta frase d'en Machado, jo que l'idolatrava. He quedat perplexe en llegir-la. Bé, ja no el miraré tan admirat. Per ell som _insuficients_ els catalans. Doncs, encara que dormi a la parca, se'n prepara una de molt bona d'aquí sis anys i, de ben segur que allà on sigui, quedarà decebut quan els mateixos espanyols facin caure Espanya d'una forma implosiva.

 


   Envia un comentari
Nom:


Correu electrònic: (No es publicarà. Pots deixar aquest camp en blanc si vols.)


1 + 5 = ?

Escriu la suma dels dos enters de més amunt.

Títol:


Comentaris:

Codi:

Tots els drets reservats.
 
Els blogs disponibles

Inici